środa, 19 września 2012

Klopsiki w sosie kalafiorowym


Klopsiki. Nie robię zbyt często, chyba ze względu na to, że w stołówce w pracy raczą nas nimi nagminnie. Dlatego też od czasu do czasu tylko pojawiają się w naszej kuchni. Danie nie jest bardzo wymagające i skomplikowane. Tutaj największe urozmaicenie robi sos w jakim klopsiki są podane. Początkowo byłam sceptycznie nastawiona do robienia sosu kalafiorowego (pomysł rzucony spontanicznie i dopiero później przemyślany). Ale jak się powiedziało a trzeba powiedzieć b. Rezultat samą mnie zaskoczył, choć sos lepszy był następnego dnia po zrobieniu.

Składniki:
  • 300g mięsa mielonego
  • 1 mała cebula
  • bułka tarta
  • sól
  • pieprz
  • 2 jajka
  • liść laurowy
  • 2 kulki ziela angielskiego
Na sos:
  • ok 300g kalafiora
  • 2 łyżki śmietany
  • 2 łyżki ketchupu
  • ok pół szklanki bulionu

Przygotowanie:
Cebulę bardzo drobno posiekać (ponoć rewelacyjne dla klopsików jest jej "zmielenie" w blenderze, ale nie próbowałam) i zeszklić. Dodać do mięsa mielonego. Wbić dwa jajka. Wyrobić mięso z jajkami. Dodawać stopniowo bułkę tartą, aż masa będzie miała zwartą konsystencję. Doprawić solą i pieprzem. Z mięsa formować kuli wielkości dużego orzecha włoskiego. 
W garnku zagotować wodę. Dodać liść laurowy, ziele angielskie ok pół łyżeczki soli i pieprzu. Do gotującej wody wrzucić klopsiki. Gotować ok 15-20 min.
Kalafior ugotować na bardzo miękko. Dodać śmietanę, ketchup i wszytko razem zmiksować blenderem. Rozrzedzić bulionem (ja wykorzystałam wodę po gotowaniu klopsików). Można jeszcze doprawić do smaku choć wg mnie nie było to konieczne. Klopsiki włożyć do gotowego sosu.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się przepis? A może coś byś zmienił? Napisz!