niedziela, 21 lipca 2013

Ciasto z rabarbarem i truskawkami

Jak tylko w sklepach pojawił się rabarbar wiedziałam co zrobię jako pierwsze. Wiem, że to zaległe dzieje, ale do ciasta można dodać inne owoce, byle miały podobną konsystencję i ich smaki były słodko-kwaśne.
Przepis pojawił się już na poprzednim blogu, ale przy okazji "nowego" wykonania i chęci odmiany zdjęć - przenoszę go tutaj. I mam nadzieję, że uda mi się tak na bieżąco przenosić przepisy.




Składniki:
na spód:
  • szklanka mąki bez 2 łyżek
  • łyżka cukru pudru
  • 65g masła
na nadzienie:
  • pół szklanki cukru
  • 2-3 łyżki mąki
  • szczypta soli
  • 3 żółtka
  • pół szklanki słodkiej śmietanki (wypróbowałam też w wersji z mlekiem tylko dałam go trochę mniej ~ 80ml i dałam o ok 2 łyżki cukru więcej)
  • 2 szklanki rabarbaru (pokrojonego w plasterki)
  • 3/4 szklanki truskawek(pokrojonych w plasterki)
na bezę:
  • 3 białka
  • 4 łyżki cukru



Przygotowanie:
Mąkę przesiać z cukrem pudrem. Posiekać z masłem. Powinny zrobić się takie drobne grudki. Wyłożyć ciastem blachę (ja piekłam z podanej ilości składników w tortownicy 24cm) i włożyć do nagrzanego do 170 st (z termoobiegiem) piekarnika. Piec przez 10 min do lekkiego zbrązowienia.
Wymieszać cukier, mąkę i sól. Białka oddzielić od żółtek. Żółtka roztrzepać i połączyć ze śmietanką. Dodać mokre składniki do suchych i wymieszać dokładnie. Następnie dodać  owoce i raz jeszcze wszystko delikatnie ale dokładnie wymieszać. Wyłożyć nadzienie na podpieczony spód i piec ok 50min w 170st z termoobiegiem.
Białka ubić  na sztywną pianę, dodawać stopniowo cukier po łyżce, ciągle ubijając. Wyłożyć pianę na upieczone ciasto i włożyć do piekarnika jeszcze na ok 10 min (aż beza będzie lekko złota) - 170st tym razem bez termoobiegu.
Wyjąć ciasto z piekarnika i ostudzić. Sprawdzałam - lepiej smakuje zimne niż ciepłe :)

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Coś wspaniałego! Szkoda, że już po sezonie...

    OdpowiedzUsuń
  2. ja spróbuję zamiast rabarbaru dodać podsmażone jabłka bo takie mam

    OdpowiedzUsuń

Podoba Ci się przepis? A może coś byś zmienił? Napisz!