środa, 31 lipca 2013

Zupa z fasolką szparagową i pomidorami

Kolejny przepis, który postanowiłam przenieść z poprzedniego bloga. Właśnie dzisiaj zamierzam tą zupę zrobić. Jest na prawdę bardzo, bardzo dobra. Szczególnie dla takich miłośników fasolki szparagowej jak ja (mogłabym ją jeść codziennie w sezonie i zapewniam, że by mi się nie znudziła!).



Składniki:
  • 3 duże skrzydełka
  • 2 marchewki
  • pietruszka
  • liście z pora (2-3)
  • natka selera
  • łyżeczka majeranku
  • liść laurowy
  • 2 kulki ziela angielskiego
  • 2l wody
  • 200g fasolki szparagowej
  • 5 małych pomidorów
  • pół puszki groszku
  • 2-3 łyżki śmietany 30%
  • pieprz, sól do smaku

Przygotowanie:

Skrzydełka umyć, zalać wodą. Dodać liść laurowy, ziele angielskie, majeranek i po pół łyżeczki soli i pieprzu. Gotować na małym ogniu minimum 30 min (ja gotowałam ok godziny). Następnie dodać warzywa oraz liście i gotować aż marchew będzie miękka. Wywar przecedzić. Myślę, że pokrojona w kostkę marchewka i pietruszka  też będą pasować, jeśli nie macie jak ich wykorzystać w inny sposób  (ja nie dodawałam).
Fasolkę umyć i odciąć końce. Do czystego wywaru dodać fasolkę i ugotować na pół miękko. 
Pomidory obrać ze skórki i drobno pokroić (można je zmiksować)
Do gotującej się fasolki dodać groszek i pomidory. Gotować dalej na małym ogniu aż pomidory się rozpadną (ważne, żeby fasolki nie rozgotować, najlepiej po jakichś 7-8 min spróbować).
Doprawić zupę solą i pieprzem, i odstawić, żeby lekko przestygła. Dodać śmietanki (powoli, uważając, żeby się nie zważyła). Wymieszać i zagotować.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się przepis? A może coś byś zmienił? Napisz!