sobota, 30 sierpnia 2014

Kurczak w cieście z orientalnymi przyprawami


Kurczak w połączeniu z orientalnymi przyprawami to jest rewelacja. Jak dla mnie pod każda postacią. Tym razem dodałam takich przypraw zarówno do przyprawienia samego kurczaka, jak i do cisata. Wyszło bardzo dobre. Jak to ujął Mąż "w sumie nie wiem czy to jest ostre czy nie. Ale dobre" :)


Składniki:

  • 2 filety z kurczaka
  • łyżka sosu sojowego z imbirem
  • łyżeczka oliwy z oliwek (ja dodałam taką z chili)
  • mieszanka przypraw po ok 1/3 łyżeczki każda:

- imbir
- kmin rzymski
- curry
- papryka ostra

  • olej do smażenia


na ciasto:

  • szklanka mąki
  • jajko
  • mleko - tyle aby po wymieszaniu powstało gęste ciasto
  • przyprawy po ok 1/4 łyżeczki:

- kmin rzymski
- kardamon
- papryka słodka (można dać więcej niż 1/4 łyżeczki)
- kurkuma

Przygotowanie:
Filety z kurczaka kroimy na cienkie paski (ok 05-1cm grubosci). Przyprawiamy sosem sojowym i przyprawami, dolewamy olej. Wszystko mieszamy i odkładamy do lodówki na 15-30min.
Przygotowujemy ciasto. Mąkę, jajko i mleko mieszamy tak aby powstało płynne ale gęste ciasto (bardzej gęste niż naleśnikowe). Doprawiamy przyprawami.
Na patelni rozgrzewamy ok 1/4 szklanki oleju. Paski kurczaka moczymy w cieście, tak aby ciasto je dokładnie oblepilo, a następnie kładziemy na goracy olej. Smażymy po ok 3-5 minut z każdej strony (w zalezności jak grube są paski kurczaka). Zdejmujemy z patelni na ręcznik papierowy aby odsączyć tłuszcz.

Ja podałam z placuszkami z cukinii posmarowanymi pesto.

Smacznego!

1 komentarz:

Podoba Ci się przepis? A może coś byś zmienił? Napisz!